Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Lesku
  
16-02-2019, Sobota, 16:42
Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów

POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
mgr Tadeusz Zięba, tel. 013 493 90 88

Przyjmowanie stron:

Poniedziałek 11:00 - 16:00
Wtorek 8:00 - 16:00
Środa 11:00 - 17:00

prk @ powiat-leski.pl

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:


- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa  konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;

- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego zakresie ochrony interesu konsumentów;

- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów; współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej i organizacjami konsumenckimi;

- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów, wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania;

- rozpowszechnianie wiedzy konsumenckiej w porozumieniu z placówkami oświatowymi, organizacjami społecznymi, działającymi na terenie powiatu oraz lokalnymi mediami;

- przedkładanie rocznych sprawozdań z działalności  rzecznika;

- wykonywanie innych zadań określonych w ustawach lub przepisach odrębnych.

W celu uzyskania pomocy prawnej należy dostarczyć do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów kserokopie lub skany wszystkich posiadanych dokumentów dotyczących zgłaszanego problemu, np. dowodu zakupu towaru (paragonu), warunków gwarancji (karty gwarancyjnej), treści zawartej umowy wraz z regulaminem świadczenia usług i regulaminem promocji (jeśli taki dokument jest związany ze zgłaszanym problemem), zgłoszenia reklamacyjnego, korespondencji prowadzonej z przedsiębiorcą itp.

Wszystkie sprawy kierowane do Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów, również te wysyłane drogą elektroniczną, powinny zawierać imię i nazwisko konsumenta, jego adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) oraz telefon kontaktowy. W przeciwnym razie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

 


Autor: Wydział IT
Data: 2019-01-29 18:09:27
Udostępnił: Admin Administrator
Data: 2019-01-29 18:10:43
Modyfikował(a): Admin Administrator
Data: 2019-01-30 06:55:17

Rejestr zmian


 
Starostwo Powiatowe w Lesku
ul. Rynek 1
38-600 Lesko
tel. (13) 469 71 24
email: poczta@powiat-leski.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o.