XML
Informacja o przystąpieniu do modernizacji ewidencji gruntów i budynków

GN.6641.12.2016

I N F O R M A C J A


Starosta Powiatu Leskiego informuje, że  przystąpiono do prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków na następujących obrębach ewidencyjnych:

Podstawę prawną powyższych prac stanowi ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1629), oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. (Dz. U. z 2016r. poz. 1034)  w sprawie ewidencji gruntów i budynków.

DANE EWIDENCYJNE OBRĘBÓW


Wykonawcą modernizacji ewidencji gruntów i budynków, w wyniku realizowanego przetargu przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii zostało Konsorcjum firm:
1) Geokart International Sp. z o.o., ul. Wita Stwosza 44, 35-113 Rzeszów - lider konsorcjum,
2) OPGK Rzeszów Spółka Akcyjna, ul. Geodetów 1, 35-328 Rzeszów - członek konsorcjum,
3) Przedsiębiorstwo Usług Geodezyjno-Projektowych GEOMIAR Sp. z o.o.,
ul. Kościuszki 35, 37-500 Jarosław – członek konsorcjum,
4) GEORES Sp. z o.o., ul. Targowa 3, 35-064 Rzeszów – członek konsorcjum.
Prosi się organy administracji publicznej oraz inne instytucje, w których posiadaniu znajdują się dane o budynkach i lokalach do ich udostępnienia wykonawcy prac. Stosownie do art. 13 i 22 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne
i kartograficzne właściciele oraz inne osoby fizyczne i prawne, w których władaniu znajdują się grunty, budynki i lokale, zobowiązani są do umożliwienia wstępu na grunt i do obiektów budowlanych oraz udzielania informacji o budynkach.

Tryb postępowania  związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków

1. Podanie do publicznej wiadomości informacji o rozpoczęciu prac geodezyjnych i trybie postępowania związanego z tym zakresem,
2. Zebranie brakujących informacji oraz aktualizacja istniejących danych ewidencyjnych,
3. Sporządzenie projektu operatu opisowo-kartograficznego,
4. Poinformowanie o terminie i miejscu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego i możliwości zgłaszania uwag do tych danych,
5. Wyłożenie w siedzibie Starostwa Powiatowego  do wglądu osób zainteresowanych na okres 15 dni roboczych projektu operatu opisowo-kartograficznego,
6. Rozstrzygnięcie o przyjęciu lub odrzuceniu uwag zgłoszonych do tego projektu, poinformowanie zgłaszającego uwagi o sposobie ich rozpatrzenia oraz sporządzenie wzmianki o treści zgłaszanych uwag  i sposobie ich załatwienia  w protokole,
7. Ogłoszenie informacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego, że projekt operatu opisowo-kartograficznego staje się operatem ewidencji gruntów i  budynków,
8. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa ww informacji, zgłaszać zarzuty do tych danych,
9. O uwzględnieniu lub odrzuceniu zgłoszonych zarzutów, Starosta rozstrzygnie w drodze decyzji.

Podmiot publikującyStarostwo Powiatowe w Lesku
WytworzyłWydział IT - Informatyk2016-11-30
Publikujący -